راهپیمایی از آرامگاه گتیزبرگ تا بنای یادبود در واشنگتن در پشتیبانی از جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»

 


دوستان و همیاران گرامی ام،

مایلم که به آگاهی شما دوستان و یاران گرامی برسانم که من به عنوان یک ایرانی دانشگاهی مقیم آمریکا از فردا، سه شنبه 26 مهر 1401 برابر با 18 اکتبر 2022 از آرامگاه ملی گتیزبرگ در ایالت پنسیلوانیا تا بنای یادبود (نیایشگاه) آبراهام لینکلن در شهر واشنگتن دی سی در پشتیبانی از جنبش انقلابی زنان، جوانان و مردان آزاده ایران و در اعتراض به سرکوبگری بی رحمانه حکومت اسلامی آخوندها به مدت 5 روز راهپیمایی خواهم کرد. این راهپیمایی همچنین در پشتیبانی از تظاهرات بزرگ ایرانیان در شهر واشنگتن در روز 22 اکتبر در مقابل کاخ سفید است.

مکان آغازین این راهپیمایی نقطه ای است که آبراهام لینکلن در نوامبر 19، 1863، یعنی نزدیک به 159 سال پیش در آنجا سخنرانی جاودانه و جهانی خود در باره لایزال بودن حکومت دموکراتیک که او آنرا «حکومت مردم بر مردم، برای مردم و بوسیله مردم» نامید، ادا کرد. این سخنرانی که به نام گتیزبرگ شناخته می شود، مشهورترین سخنرانی تاریخ آمریکا و چه بسا تاریخ دنیا در باره حکومت دموکراتیک است. اهمیت پایه ای سخنرانی در نهیبی است که لینکلن خطاب به زندگان در باره جانباختگان راه آزادی می زند. او یادآور می شود که تنها راه گرامیداشت جانباختگان، پیگیری، استقرار و نگهداری حکومت دموکراتیک بر روی زمین است. این سخنرانی در مکان پایانی راهپیمایی در بنای یادبود لینکلن نیز حک شده است که نشانه ای از اتحاد و یکپارچگی همه مردم آمریکا در بزرگداشت حکومت دموکراتیک است.    

و در ارتباطی تنگاتنگ با سخنان لینکلن، اکنون این بر گُرده همه ما ایرانیان باورمند به آزادی و دموکراسی است که نگذاریم خون مهساها و نداها و همه جانباختگان آزادی و دموکراسی میهن ما به هدر رود. می بایستی با هر آنچه در توان داریم و در هر جایی که هستیم برای استقرار حکومت مردم بر مردم برای مردم و بوسیله مردم در ایران بکوشیم.

آری این راهپیمایی نهیبی است بر خودم که بیش از پیش با شعار زندگی بخش، «زن، زندگی، آزادی» در راه آزادی و دموکراسی ایران بکوشم و امیدوارم که شما دوستان و یاران گرامی نیز بنابر وسیله انتخابی خود، چنین کنید.

در این پنج روز، من شما را بوسیله شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و بلاگر (بصورت زنده و غیر مستقیم) در جریان راهپیمایی خودم خواهم گذارد. و نیز امیدوارم که دوستان مقیم آمریکا و کانادا را در تظاهرات روز 22 اکتبر در شهر واشنگتن ببینم.

با سپاس از همیاری شما برای زنان، جوانان و مردان آزاده کشورمان.

حمید اکبری


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

باز مصلوبی مصدق در هفتاد سالگی

یاد آر ز شمع مرده یاد آر: گشایش بنیاد آموزشی دهخدا

شاپور بختیار فریاد گر وجدان های بیدار تنها